Intenția de implementare

Salutare,

Diana aici.

De când fac parte din echipa Marsilian, am interacționat cu mulți oameni interesanți. Așa, ca tine. Viitori medici sau actuali medici, oameni ce se dedică unei vieți de pregătire continuă.

Oameni, ca și tine, care au multe examene care le bat la ușă periodic. Examene ce presupun multă energie, un program bine pus la punct și mult, mult efort. Toate astea pot veni la pachet cu un sentiment de copleșire. Și este normal.

Dar este important să găsești cea mai bună cale. Să treci dincolo de presiunea generată de circumstanțele tale.


1. Lasă motivația, mergi pe precizie

Motivarea nu joacă un rol atât de mare în performanțele noastre. Astfel am fi toți plini de rezultate remarcabile în mod constant, doar prin prisma puterilor gândurilor noastre.

Deși te motivează ideea de „tu cel din viitor ieșind din sala de examen triumfător”, nu este suficient pentru a deveni realitate. Oricât de intens și de des te-ai gândi la această ipostază, nu te va ajuta neapărat să te ții de tot programul, în același ritm, de fiecare dată. Nu este suficient să te vizualizezi așa pentru a te menține productiv zi de zi, lună de lună, cu toate acele materii nesfârșite în față.

Hai să-ți spun, foarte pe scurt, despre un experiment care dă de-o parte motivația și bagă în față ceva mult mai facil și important: precizia.


2. Be precise

În 2001, un grup de cercetători britanici (for real) au studiat 248 de persoane pe parcursul a două săptămâni cu scopul de a le determina să facă mai multă mișcare.

Am avut trei grupuri:

– un grup de control care trebuia doar să-și țină o evidență a activității fizice;
– un al doilea grup – grupul de motivație (cei care citeau materiale motivaționale despre sport și despre beneficiile asupra sănătății);
– un al treilea grup care avea informațiile celui de-al doilea grup la dispoziție, plus o cerință adițională: să își facă un plan concret care să includă locul și ora la care își propuneau să facă mișcare.

Formula: marți, miercuri și vineri voi face mișcare 20 de minute în dormitor.

În primele două grupuri, 35 – 38% dintre participanți au efectuat exerciții fizice cel puțin o dată pe săptămână. 91% dintre persoanele celui de-al treilea grup au făcut exerciții fizice cel puțin o dată pe săptămână.

Ce a făcut diferența?

Precizia.


3. Intenția de implementare

Precizia, sau ceea ce oamenii de știință numesc intenția de implementare – un plan prin care stabilești în prealabil momentul și locul acțiunii, poate face o diferență colosală.

Concluzia experimentului este relativ simplă. Persoanele care au un plan specific de acțiune, fie că vorbim despre pregătirea pentru examen, despre a face mai mult sport, sau despre a ne impune un obicei mai bun precum cel de a mânca mai multe legume, vor avea sorți de izbândă dacă stabilesc locul și momentul.

Și tu cred că te-ai apucat de lucruri mărețe, plin de motivație și avânt, iar undeva, pe drum, te-ai pierdut. Și nu ai reușit tot timpul să faci ceea ce ți-ai propus. Te-ai simțit prost și te-ai considerat o persoană lipsită de motivație sau de voință. Și nu ești. Ești și ai fost doar lipsit de precizie.

Pentru planurile viitoare, fă-ți mai bine o intenție de implementare. Nu mai aștepta scânteia motivației. Încearcă formula magică:

Am să învăț 10 pagini la anatomie, zilnic, la ora 10:00, în birou.

Precizia te va mai ajuta și cu altceva. Te va împiedica de la a-ți întrerupe activitatea și progresul cu alte mici activități perturbatoare. Când nu îți este clar ce trebuie să faci, când obiectivele tale sunt mai vagi, răspunzi cu da mult mai ușor unor mici solicitări, care te scot de pe traiectorie.

Când timpul, locul și activitatea sunt precis stabilite, nu vei mai ceda ușor tentațiilor care te scot din ritm.


Creștem împreună,
Diana